loading...
پایگاه اطلاع رسانی ترکمن اسپورت
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
آموزش رویت 0 239 amirzarbakhsh
چت روم و گفتگوی انجمن (خرداد ماه 94 ) 87 9059 asma58
جاذبه های گردشگری مشهد 0 560 fns4565
خبر عـــــــــــــــــــــالـــی دارم برا هواداران فـــــــرهاد قـــــــائمی 4 1514 mojtaba83
فینال تمام تورکمنی والیبال ساحلی را گنبدیها بردند 0 597 metman
مصاحبه با رضوان یارعلی نایب قهرمان والیبال جوانان ساحلی ایران 0 613 metman
با والیبالیست ترکمن نامهربانی شد و رفت 1 1282 shirin5
میکائیل تاجر بمب افکن ترمکن صحرا لژیونر شد 0 852 yashar
دعوت از آزمون برای دیدار با روحانی 0 729 metman
آقچه لی: در ست های دوم و سوم اشتباهات فردی زیادی داشتیم 0 606 metman
آقچه لی امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد... 1 1075 metman
خط و نشان ایران برای حریفان/ ترکمنستان مقهور قدرت شاگردان عطایی شد 1 984 metman
برنامه کامل دور مقدماتی رقابت های والیبال قهرمانی جوانان آسیا 3 1135 metman
هاوش گنبد استارت زد 0 751 metman
عطایی ترکیب نهایی تیم ملی جوانان را اعلام کرد 0 610 metman
اکبری: جای خالی قائمی در تیم ملی احساس می‌شود 4 1305 metman
تبریک به حمید چوگان پاسور خوش اخلاق وبا تجربه گنبدی 1 1079 salmani
عکس های ستاره های ورزشی ترکمن صحرا در مجلات و روزنامه های ایرانی و خارجی 19 3110 metman
قبولی دونفر از فوتبالیست های نونهال گنبدی در تست آکادمی بارسلون 1 1374 metman
منصور جزیده: سابقه والیبالی ام روشن است منتها کلاس لابی گری را ندیدم. 0 634 metman

پایگاه اطلاع رسانی ورزش ترکمن صحرامصاحبه اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی ورزش ترکمن صحرا با رسول آقچه لی کاپیتان گنبدی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا در سریلانکا به عنوان ارزشمندترین بازیکن این دوره از مسابقات برگزیده شد. 

* چه شد که به والیبال علاقمند شدی؟

همانطور که می دانید پایخت والیبال ایران گنبدکاووس است و در همه کوچه ها و خیابان های اینجا تور والیبال نصب کرده و در حال بازی والیبال می باشند و من هم در چنین شرایطی زندگی کرده ام و مثل اکثر همشهریانم به والیبال علاقه مند شدم.

در زمان نونهالی شاگرد مرحوم نوری آزمون بودم و این را یکی از بزرگترین افتخارات خودم می دانم که شاگرد پدر والیبال گنبد بودم.

* چطور شد که در تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان ایران بازی کردی؟

من یکی از بازیکنان والیبال ساحلی استان گلستان بودم که در مسابقات والیبال ساحلی نوجوانان قهرمانی کشور که در بندرانزلی برگزار شد، مربیان تیم ملی ساحلی مرا به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت کردند.

سپس به همراه میربابک موسوی و با مربیگری مازیار هوشمند به مسابقات تور ساحلی قهرمانی آسیا در تایلند اعزام شدیم که در این مسابقات نیز مقام سوم را کسب کردیم و همچنین جواز حضور در المپیک نوجوانان نیانجینگ چین را نیز بدست آوردیم.

* در تیم های رده سنی استان گلستان نیز حضور داشتی؟

بله من کاپیتان تیم منتخب نوجوانان استان گلستان بودم و با این تیم عنوان سومی مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان را کسب کردم. همچنین در رده سنی جوانان نیز حضور داشتم و با تیم جوانان موفق به کسب مقام نائب قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور شدیم.

* چطور شد که به تیم ملی والیبال سالنی دعوت شدی؟

اولین اردویی که به تیم ملی دعوت شدم زمان مرحوم نوری آزمون بود که آقای دامغانی برای تست استعدادیابی در رده سنی نونهالان به گنبد آمده بودند و مرا به اردوی تیم ملی دعوت کردند که من به دلیل مشغولیت تحصیلی نتوانستم به تهران بروم.

ولی دو سال بعد تیم ملی نوجوانان طی فراخوانی از بازیکنان برای شرکت در تمرینات این تیم دعوت کرد که من نیز به همراه کانون والیبال بامپوش گنبد به این تمرینات اعزام شدم و توانستم در میان شرکت کنندگان قبول شوم و به جمع 150 نفر قبول شدگان در تمرینات پیوستم.

پس از مسابقات تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان در تایلند بود که توسط آقای وکیلی به تیم ملی نوجوانان سالنی دعوت شدم که در پایان از بین 30 بازیکن حاضر در تمرینات موفق شدم جزو 12 بازیکن پایانی قرار بگیرم و حتی به عنوان کاپیتان تیم ملی نیز برگزیده شدم.

* اردوهای آمادگی تیم ملی برای مسابقات آسیایی چگونه بود؟

بیش از پنج ماه تمرینات فشرده در دو نوبت صبح و عصر را پشت سر گذاشتیم که اوایل حتی در روز بیش از هشت ساعت تمرین می کردیم. سپس در اردوهای تدارکاتی خارجی در کشورهای ترکیه، صربستان و تونس شرکت کردیم که طی این اردوها شانزده دیدار برگزار کردیم که تمامی این دیدار ها نیز با پیروزی به نفع ما به پایان رسید.

حتی در تورنمنت چهارجانبه ای که در تونس با حضور تیمهای نوجوانان تونس، جوانان الف و ب تونس و نوجوانان ایران برگزار شد، تیم ما موفق شد قهرمان این تورنمنت شود.

پس از اردوهای تدارکاتی برون مرزی، در داخل کشور با تیمهای سایپا، بانک کشاورزی، منتخب لیگ برتر، تیم ملی جوانان و ... بازی کردیم.

* مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا در سریلانکا چطور بود؟

شکر خدا توانستیم در این مسابقات با قدرت کامل ظاهر شویم و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهیم. ما در این مسابقات یک رکورد جدید به ثبت رساندیم که آن هم قهرمانی بدون هیچ ست باخته ای بود که این قدرت والیبال ایران را نشان می دهد.

همچنین این هفتمین قهرمانی تیم نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی بود که تیم ایران در این بخش نیز رکورددار محسوب می شود.

* بدترین خاطره در مسابقات آسیایی سریلانکا چه بود؟

در ابتدای مسابقات تب و لرز شدید و مصمومیت داشتم که به همین دلیل نتوانستم در دو دیدار ابتدایی به میدان بروم که بدترین خاطره ام در این مسابقات می باشد.

* شیرین ترین خاطره در مسابقات آسیایی سریلانکا چه بود؟

بالا گرفتن کاپ قهرمانی آسیا به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران و همچنین کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن این مسابقات نیز از شیرین ترین خاطره های من در این مسابقات بود.

* در چه پست هایی توانایی بازی داری؟

پست تخصصی من پشت خط زن می باشد اما توانایی بازی در پست دریافت کننده قدرتی را نیز دارم و در برخی دیدار های تدارکاتی با صلاحدید کادرفنی در این پست به میدان رفتم که عملکرد قابل قبولی نیز داشتم.

* از نظر ورزشی و اخلاقی چه کسی را الگوی خود می دانی؟

من در پست پشت خط زن بازی میکائیل تاجر و امیر غفور را می پسندم و در پست دریافت کننده نیز بازی فرهاد قائمی را دوست دارم. الگوی اخلاقی من نیز مرحوم نوری آزمون می باشد.

* در پایان اگر حرف خاصی دارید، بفرمایید.

از همه کسانی که برای  من زحمت کشیدند تشکر می کنم از جمله آقایان داورزنی، وکیلی و کادرفنی تیم ملی، مرحوم نوری آزمون، کانون های فعال والیبال گنبدی از جمله کانون والیبال بامپوش گنبد و مربی بزرگی که سطح بازی مرا از نوجوانان به لیگ برتر ارتقا داد یعنی بای محمد دوجی تشکر ویژه می کنم.

و از دوستان خوبم و مردم خوب منطقه و مخصوصا خانواده خودم که مشوقین اصلی من بودند کمال تشکر را دارم. از شما نیز بابت مصاحبه تشکر می کنم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شیر محمد در تاریخ 1393/06/27 و 19:28 دقیقه ارسال شده است

رسول آقچلی نخستین کاپیتان ترکمن تاریخ والیبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی : من مکتب شاگرد نوری آزمون هستم .


بازیکن98/1 سانتی متری تیم ملی نوجوانان کشورمان که چند روز قبل همراه با این تیم به مقام قهرمانی در آسیا رسیده بود این افتخاررا مدیون زحمات زنده یاد نوری آزمون و باشگاه جواهری می داند. رسول در ادامه صحبتهایی که داشت تلاشهای بای محمد دوجی را که بعد از تست گرفتن برای بازیهای لیگ برتر او را به مجموعه تیم آورده بود به نیکی یاد می کند. در تیم نوجوانان محمد وکیلی به عنوان مربی و هم چنین علی اصغر مجرد سرعتی زن مشهدی بهترین مدافع امیر حسین اسفند یار 15 ساله پدیده مسابقات بهترین پاسور جواد کریمی و آقچه لی عنوان امتیاز آورترین این مسابقات را به خود اختصاص دادند. تیم ملی نوجوانان کشورمان با این عنوان جواز حضور در مسابقات جهانی را نیز کسب کردند.نوجوانان کشورمان 500 دلار جایزه گرفتند.

یا حق



شیرمحمد شیروانی


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
پایگاه اطلاع رسانی ترکمن اسپورت یکی از جامع ترین پایگاههای اطلاع رسانی ورزشی منطقه ترکمن صحرا می باشد. این پایگاه ورزشی کار رسمی خود را از اول مهرماه 1393 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این پایگاه خدمت به ورزش منطقه ترکمن صحرا بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دوستان عزیز دعوت می شود با پیوستن به این خانواده بزرگ ورزشی برای تیم خبری پایگاه اطلاع رسانی ترکمن اسپورت دلگرمی بزرگی باشید. با تشکر: مدیر پایگاه اطلاع رسانی ترکمن اسپورت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    والیبال گنبد چگونه تیمی بدهد؟
    به نظر شمابهترین بازیکن تیم والیبال جواهری گنبد در لیگ 94 کدام بازیکن می باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1008
  • کل نظرات : 89
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 963
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 100
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 115
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 457
  • بازدید ماه : 312
  • بازدید سال : 11,221
  • بازدید کلی : 2,357,461
  • کدهای اختصاصی